Royal Palace,Silver Pagoda en Rainy season! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Royal Palace,Silver Pagoda en Rainy season! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Royal Palace,Silver Pagoda en Rainy season!

Door: AnnaBongaerts

Blijf op de hoogte en volg Anna

10 Juli 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanmorgen zijn we al om 8.30 vertrokken naar het Koninklijk Paleis.Papa en mama dachten dat het dan nog niet zo heet zou zijn,hahaha wat grappig,het was weer bloedheet! Om 10.30 waren we weer terug in het hotel en zijn we gaan ontbijten,mmmmmmm flensjes met banaan en honing.De 1e keer dat ik mijn bord leeg at.Ik kreeg 2 duimen van papa en 2 van mama.
De rest van de dag mocht ik zwemmen.Er waren nog 2 meisjes die uit Kuala Lumpur komen.Hier heb ik mee gespeeld en ik mocht hun duikbril lenen,heel lief.Ik heb ook een beetje engels met ze gepraat.
Morgen ga ik weer met ze zwemmen.
Met de tuktuk zijn we weer naar de rivier geweest. ( De tonlé sap rivier komt hier samen met de Mekong).Ik heb weer even lekker gesport en toen zijn we pizza gaan eten.Gelukkig niet op een dakterras,want het begon keihard te regenen.De tuktuk chauffeur moesten we nu 1 dollar meer betalen,omdat het regende.De straten van Phnom Penh lijken nu wel een rivier en mama zag een kindje in zijn blootje door de regen rennen.Morgen wordt onze laatste dag in Phnom Penh,want donderdagmorgen komt meneer Ben Wee met zijn taxi om ons naar Siem Reap te brengen.Dan kunnen we eindelijk naar Angkor en krijgt papa zijn verjaardagscadeautje.Ik heb er zin in.
Mama vindt Cambodja duur ( duurder dan Bangkok),ze vindt het smerig dat je het wc papier in een emmertje moet doen,ipv door te spoelen en verlangt naar luxe.

  • 10 Juli 2012 - 14:36

    Opa Jan En Oma Truus:

    Wij zijn een beetje jalours op jou,dat jij dat allemaal zien kunt.Jammer van de regenbuien.Maar ja als je maar plezier hebt
    Groetjes

    op jou

  • 10 Juli 2012 - 16:17

    Nele En Mareijke:

    Lieve Anna,
    Wat leuk om al je reisverslagen te lezen en al die mooie foto's te bekijken. Vanuit Kronenberg genieten wij van jullie avonturen en we zijn stiekem wel een beetje jaloers op jou dat jij in het mooie Thailand en het zo bijzondere Cambodja bent. Wij blijven je de komende week nog volgen en wensen jou en je mama en papa een voorspoedig vervolg van de reis toe.

    Heel veel groetjes van ons uit Kronenberg, Nele en Mareijke

  • 10 Juli 2012 - 21:19

    Oma En Opa Bongaerts:

    Dag Anna
    Het blijft fijn om jullie mooie verslagen te lezen. Soms denken wij wel eens, zullen wij ook eens naar Azië gaan, maar omdat wij geen slakken, sprinkhanen er ander ongedierte lusten doen we dan toch maar niet.
    Wij houden het maar op zo af en toe een frietje....mét!
    Komt bij jou nu ook al het water uit je mond als je hieraan denkt?
    Wij zijn benieuwd hoe papa zijn verjaardagscadeautje vindt. Laat je ons dat in je volgende reisverslag even weten?
    Groeten en veel plezier toegewenst!


  • 11 Juli 2012 - 07:29

    Wilmie:

    Regenseizoen :( nou ik weet wat jullie daarmee bedoelen, af en toe een hoosbui en dan weer mooi weer :)
    Hier is het grijs nat én koud, nee jullie missen hier niks, daar zou ik maar al te graag een beetje luxe voor inleveren.
    Genieten jullie daar maar verder dan geniet ik hier wel met jullie mee.
    Lekker elke morgen bij een kop koffie weer een nieuw verhaal ;)

    Groetjes Wilmie :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 28627

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: