Wat Phnom en Central Market - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Wat Phnom en Central Market - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Wat Phnom en Central Market

Door: AnnaBongaerts

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Juli 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanmorgen weer vroeg naar de tuktuk gegaan.We gingen weeeer naar een tempel.Deze tempel heet Wat Phnom,hier ligt de oorsprong van de stad Phnom Penh.Mama zei dat er ook apen zouden zijn,maar die hebben we niet gezien.Wel heel veel vogeltjes in hokjes.Die vogeltjes kon je vrijlaten in ruil voor geld.Dit mocht ik niet van papa,want die mensen doen expres vogeltjes vangen om geld te verdienen en vogels horen in de lucht.In de tempel heb ik nog samen met mama gebeden.Tegenover de tempel was een speeltuin,daar mocht ik nog even spelen.Er waren ook hele schattige ratten aan het spelen.
Toen gingen we terug naar het hotel om te ontbijten en te zwemmen.
's Middags gingen we naar de Central Market,een hele grote markt.Hier hebben mama en ik allebei een khmer sjaaltje gekocht en ik nog 2 shirtjes gekregen en we hebben nog lychees gekocht.Papa had graag een insectenkraam gezien,maar die was er niet.In een groot winkelcentrum zagen we een hele grote supermarkt.Hier werd mama blij van,want ze verkochten heel veel westerse produkten.We hebben broodjes gekocht en zelfs gouda kaas!
Terug naar het hotel om lekker te zwemmen,totdat we weer een flinke regenbui kregen.
Papa is naar de kapper geweest,gewoon een stoel op straat.Zo kaal als hij nu is ,is hij nog nooit geweest.Dat voor maar 1 dollar.Mama vindt het zelfs mooier dan dat de kapper in Kronenberg het altijd doet,maar nu kreeg hij er geen kopje koffie bij en ik geen speculaasje.
Papa heeft vandaag ook een kakkerlak moeten doden,anders aten mama en ik ons ontbijt niet op.
Nu ik gewend ben aan Phnom Penh gaan we weer,dat vind ik jammer.Tot morgen allemaal vanuit Siem Reap.

  • 11 Juli 2012 - 19:40

    Oma En Opa Bongaerts:

    Hoi Anna,
    Dit verslag laat weer eens zien, dat het allemaal zo verschillend is in de wereld. Mooi om het mee te kunnen maken he? In het komende schooljaar mag je misschien wel iets over deze vakantiereis vertellen!
    Trouwens bij die kapper, daar krijg je inderdaad bijna een kale kop van.
    Opa heeft dat ook, maar daar hoefde hij niet zo ver voor te reizen! Dus heeft hij toch maar mooi 1 dollar uitgespaard.
    Heeft de kapper jouw papa ook van zijn stoppelbaard afgeholpen? Laat het ons eens weten.
    Zeg Anna, wij zijn weer erg benieuwd naar wat je morgen weer allemaal meemaakt in Siem Reap.
    Groetjes.

  • 12 Juli 2012 - 06:10

    Luca & Milan:

    Hallo Anna,

    Wat super cool om al je verhaaltjes te lezen. Wij willen ook wel zien wat jij nu allemaal ziet! Hier in Nederland regent het nu ook heel erg veel. Wij denken dat je beter een tropische regenbui in Cambodja kunt hebben! Wij zijn erg benieuwd naar je volgende avontuur. Je verheugde je het meest op Angkor Wat dus dat zal wel helemaal goed komen. Heel erg veel plezier!

    Veel liefs van Luca & Milan en van onze papa en mama

  • 12 Juli 2012 - 08:43

    Wilmie:

    Huh schattige ratten, daar kan ik me niets bij voorstellen en een kakkerlak in dacht dat jouw mama daar wel aan gewend zou zijn :( niet dat ik er zelf nou zo dol op ben ;)
    Passen die 2 nieuwe shirtjes nog wel in je koffer met al die mooie jurken erbij :)Of kan er nog veel méér bij?????
    Maar goed dat jij niet bij die kapper in de stoel zat, dan waren nu al je mooie krullen weg.
    Ik ben alweer kei benieuwd naar jullie verhalen en foto's van Siem Reap.

    Groetjes van Wilmie :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 28613

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: