Angkor en de helikoptervlucht - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Angkor en de helikoptervlucht - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Angkor en de helikoptervlucht

Door: AnnaBongaerts

Blijf op de hoogte en volg Anna

13 Juli 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag was de dag van papa's verjaardagscadeau.Om 9.20 werden we opgehaald door een busje van Helicopters Cambodia.We gingen eerst naar een kantoortje waar we moesten betalen,toen bracht de bus ons naar het vliegveld.Ik begon het heel spannend te vinden.Hoppa in de helikopter,we hadden allemaal een koptelefoon en microfoontje.Dat was gek praten met elkaar.Ik had mama's hand stevig vast en in mijn andere hand had ik Ollie vast.Daar gingen we,wauw wat was dat cool man om Angkor Wat vanuit de lucht te zien,ik vond het helemaal niet meer eng,maar leuk!
Daarna werden we terug gebracht naar het hotel.Bij het vliegveld stonden heel veel security mensen en wegen waren afgesloten.De piloot ,die ook meereed,vertelde dat het vliegveld nu gesloten was,omdat Hillary Clinton zou komen.Dit is een heel belangrijk persoon vertelde mama.Mama vond het jammer dat we haar niet zagen.Wel het hotel waar ze slaapt,een hele sjieke met wel 5 sterren!
Bij het hotel hebben we muggenspul opgedaan en zijn we met de tuktuk naar de tempels gegaan.Papa en mama moesten een pasje kopen voor 3 dagen.De mevrouw vroeg in het engels aan mij of ik Ufr wilde verkopen,echt niet,NOOIT niet.
Als eerste gingen we naar Angkor Thom,de bayon tempel en nog vanalles.Ik vond het kei mooi en leuk om overal op en in te klimmen.Daarna bracht de tuktuk ons naar een andere tempel,Ta Phrom.Wauw,hier groeien de bomen door de tempels heen,Heel bijzonder.Dit was wel genoeg voor vandaag.We zijn lekker een pizza gaan eten en toen wezen zwemmen,heerlijk effe relaxen.Mama was een beetje dom geweest vandaag en had geen zonnecreme op gedaan,ze is nu zo rood als een kreeft zegt papa.O ja en papa heeft vandaag weer een gekko van de kamer gejaagd,maar nu zo hardhandig dat het beestje pijn heeft en in een hoekje zit,dit vind ik toch wel erg zielig.Nu gaan we allemaal lekker slapen,want morgenvroeg gaan we naar Angkor Wat!

  • 13 Juli 2012 - 15:06

    Opa Jan.:

    Dit is toch helemmaal geweldig.
    Ging de helikopter erg hoog?
    Uffer had ik ook niet verkocht zeker weten.Het is toch wel lekker zo ,veel dingen zien en dan weer lekker zwemmen.
    Grotjes en kusjes van Oma.

  • 13 Juli 2012 - 19:53

    Luca & Milan:

    Hey Anna,

    Wauw!!!! Wij zijn echt stikjaloers! Dat moet echt geweldig zijn: vliegen in een helicopter. Die helm met microfoon staat je echt wel stoer. Hoe vond je papa zijn cadeau? Je mama is echt wel een beetje dom hoor. Zo dom zou die van ons ook nog wel kunnen doen. Heel veel plezier daar nog!

  • 13 Juli 2012 - 21:19

    Wilmie:

    Ik kon niet wachten tot morgen om het verslag te lezen (bij een kop koffie) dus snel ff kijken en ja hoor het is er al :D
    Ik vind jou wel kei stoer, heeft je mama niet stiekum in jouw hand geknepen?????? ;) want volgens mij vond die het óók spannend :P
    Die tempels waar jij geweest bent lijken wel op die uit de film "Thomb raider".

    Groetjes van Wilmie :) :)

  • 14 Juli 2012 - 07:53

    Bo:

    is het leuk in cambodja op vakantie ?
    groetjes bo

  • 14 Juli 2012 - 13:01

    Anna Bongaerts:

    ja bo het is heel leuk op vakantie!!!
    is het bij jullie ook leuk?

  • 14 Juli 2012 - 15:10

    Oma En Opa Bongaerts:

    Wat ontzettend leuk moet dat zijn daar boven in de lucht. Maar goed dat alle deuren van de heli goed dicht zaten!
    Verder lezen wij dat jullie zo'n beetje alle insecten hebben leren kennen die er bestaan.
    Wat is zo iets toch leerzaam he!!
    Het is maar goed dat mama toch nog wat zonnecreme heeft opgedaan, anders........was ze misschien door-en-door verbrand.
    Hier in Sevenum hebben we in plaats van zonnecreme een paraplu nodig.
    Voor dat we het vergeten: Anna wil je voor opa een gebakken gekko meebrengen? mmmmm smullen is dat!
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 28601

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: