Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: AnnaBongaerts

Blijf op de hoogte en volg Anna

06 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Wat leuk dat jullie ons allemaal volgen!
Gisteren hebben we een rustig dagje gehad,lekker de hele dag aan het zwembad gelegen,nou ja ik bedoel papa en mama,want ik lag er de hele dag in.
Ik ben nog steeds erg verlegen als de meisjes van de receptie naar mij buigen,'s morgens zeggen ze altijd: Goodmorning Anna!
De jongens die altijd de deur voor ons openmaken zijn ook heel lief,ik kijk naar hun naamplaatjes en heb alle namen in mijn schriftje geschreven.'s Avonds maak ik met mama en papa een lijstje met wat we de dag erna gaan doen,dit vind ik erg fijn.
Vandaag gingen we naar Ayutthaya,70 km van Bangkok.Eerst in de metro en toen met de trein.Op het station gingen mam en ik naar de meisjeswc,gatverdamme die was vies zeg,mam moest bijna kotsen.Voor maar 20 baht,dat is maar 50 cent moesten we 1,5 uur in de trein.Het was er bloedheet,maar gelukkig had ik mijn nintendo!
In Ayutthaya gingen we met een tuktuk naar verschillende tempels kijken.Het was heel heet,maar ik vond het heel mooi.Het was hier lekker rustig,veel fijner als in Bangkok.
Na 3 tempels vond ik het wel mooi geweest en heeft Loung ,de chauffeur, ons weer naar de trein gebracht.Terug naar het hotel en lekker zwemmen.Morgen gaan we naar Lumphini Park toe.Dat wordt alweer de laatste dag in Bangkok,want zondag vliegen we naar Cambodja!
Iets wat ik heel grappig vond was dat papa een soep had gekocht en die was zo pittig,dat hij er bijna van moest huilen,haha dombo!
Lekker racen in een tuktuk vind ik geweldig.
Ik kan goed tegen de warmte en drink heel veel.
Eten doe ik niet heel goed,maar een pizza hawai gaat er wel in en garnalen natuurlijk!Nu ga ik lekker slapen,welterusten allemaal.

  • 06 Juli 2012 - 15:11

    Moniek:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, Anna. Jij bent wel een bofkont dat je zo'n reis mag maken met papa en mama. En ik vond het raadseltje van papa erg leuk!! Heel veel plezier nog en tot het volgende verhaaltje.
    Groetjes Moniek.

  • 06 Juli 2012 - 19:43

    Mila, Luna En Morris:

    Hoi Anna!

    Wow wat een leuke vakantie heb jij zeg! Zwemmen, goud plakken, dierentuin, lekker eten, papa uitlachen als hij het eten daar proeft en het is heeeel pittig! Dat willen wij ook wel! Veel plezier nog met alle leuke dingen en ook in de helikopter!
    De groeten van onze papa en mama, ook voor jou papa en mama!

    Groetjes van mila, luna en morris

    Ps: hebben ze daar ook ijsjes?????

  • 06 Juli 2012 - 20:30

    Wilmie:

    Zal ik jullie eens wat vertellen.......
    Ik kom net van het thaise restaurant want door jullie verhalen en foto's heb ik zo'n heimwee naar het thaise eten gekregen. :) Ik heb er ook hele pittige soep gehad mét garnalen maar ik hoefde er helemaal niet van te huilen. :D En de thaise mevrouw van het restaurant vertelde dat het ijsje dat wij hadden in een laagje deeg en dan gefrituurd, oorspronkelijk uit Ayutthaya komt.... en nu lees ik dat jullie vandaag in Ayutthaya geweest zijn...... is dat nou niet toevallig??????

    Groetjes van Wilmie ;) ;)

  • 07 Juli 2012 - 21:33

    Oma En Opa Bongaerts:

    He he Anna, het heeft even geduurd, maar Hammie is toch wakker geworden. Wij hebben alle reisverslagen aan hem verteld. En jaloers dat hij was! Wij hebben hem toch wel kunnen troosten met wat extra eten. We hebben hem wijsgemaakt dat het Thais eten was. En hij geloofde ons ook nog!
    Dit was jouw laatste verslag uit Thailand he? Want morgen (zondag) vliegen jullie maar Cambodja. Wij zijn erg benieuwd wat jullie daar allemaal weer zullen meemaken.
    Laat het ons maar gauw weten.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 28625

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: