Chinatown en de khlong tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Chinatown en de khlong tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Chinatown en de khlong tour

Door: AnnaBongaerts

Blijf op de hoogte en volg Anna

04 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Een taxi krijgen die ons naar Chinatown wilde brengen was niet makkelijk.Te ver,bad traffic........Uiteindelijk gelukt,maar wel te laat bij Co van Kessel.Er zat een heel lieve mevrouw op ons te wachten,ze heette Oy.Papa en mama kregen koffie en ik een sapje.Oy hield mij op straat vast en zo liepen we door Chinatown naar de Chao Praya rivier.Hele smalle steegjes en heel veel marktjes.Soms stonk het enorm,maar ik vond het wel heel leuk om allemaal te zien.Bij de rivier gingen we in een longtailboot en die ging keihard.Het ging mij niet hard genoeg.Lekker over de golven klotsen.In de verte zag ik Wat Arun,die herkende ik nog van de vorige keer.We gingen in de kanalen varen.Hier wonen heel veel mensen aan het water.Hele gekke,houten huisjes.Bij een tempel mochten we er even uit.Hier kregen we een blaadje goud en mochten we op Buddha plakken.Ik plakte op zijn hoofd,dan word ik later heel slim.Ik mocht ook nog een pot met stokjes schudden,nummertje 2 viel eruit.Oy liep met het stokje naar een kastje en haalde er een briefje uit.ik zou heeeel gelukkig worden.Hoppa,weer in de boot,vissen voeren en terug naar de Chao Praya.Samen met Oy liepen we terug naar het hotel.Oy kocht voor papa sticky rice met banana.
Weer wilde de taxi ons niet terug brengen naar ons hotel in Sukhumvit.Toen heeft een tuktuk ons naar het station gebracht waar we met de metro zijn gegaan.Eindelijk kon ik weer gaan zwemmen.
Morgen doen we een dagje rusten bij het hotel,want iedere dag weg vind ik niet zo leuk.

  • 05 Juli 2012 - 13:32

    Wilmie:

    Ik geloof dat het daar al steeds leuker aan het worden is :))

  • 05 Juli 2012 - 17:43

    Oma En Opa Bongaerts:

    Wat is het toch mooi daar in het verre Thailand.
    We hebben jouw verhaal ook aan Pietje verteld. Hij is erg jaloers! Aan Hammie hebben wij het nog niet kunnen vertellen, want die ligt maar te slapen.
    Pietje vroeg wel of je ook iets voor hem mee wilt brengen. Hij lust graag een stokje saté zei hij. Wil je dat doen Anna?
    Morgen zullen wij jouw verhaal tegen Hammie vertellen. Dan hoor je wel wat hij er zoal van vindt.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 28624

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: