Van Chiang Rai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Van Chiang Rai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Van Chiang Rai naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Anna

23 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste verslagje vanuit Chiang Mai, onze 3e bestemming, maar eerst nog even over gisteren.
Gistermorgen zijn we met een tuktuk naar de witte tempel geweest. Eindelijk had ik mijn fototoestel mee en daar heb ik veel mee geknipt.
Wat een mooie, blinkende tempel . Ik mocht ook op de foto met een vreemde jongen. Waarom wil iedereen toch steeds aan me zitten en met mij op de foto?? Op het busstation vandaag ook alweer...soi,soi zij die man. Van Ladda weten we dat dit mooi betekent.
's Middags hebben we gezwommen en 's Avonds bracht Toony ons naar de night market. Dit vond ik ook leuk.Ik heb een shirtje gekocht en papa een fietstaxi die van een bierblik gemaakt is, voor in onze reiskast.
We hebben wat gegeten op de foodcourt en toen nog pizza. Om 20.00 zijn we bij de klokkentoren geweest, die verandert dan een paar keer van kleur, erg mooi.Bij het hotel hebben we nog wat gedronken met Toony, want het was onze laatste avond in Toony's homestay

O ja, ik heb ook een echte schorpioen gezien. Toony had die van de zwembad bodem gehaald. Gelukkig was deze dood.

Vanmorgen nog gezwommen en geloomd met een ander Nederlands meisje en bracht Toony ons naar het busstation. Om 12.35 vertrok de bus naar Chiang Mai, dit duurde 3 uur. De rit door de bergen was erg mooi zei papa. Mama en ik hebben er weinig van gezien, want onze oogjes vielen dicht.
Een taxi bracht ons naar Little Village Homestay in Hang Dong, waar we een super mooie bungalow op palen hebben en ik een stapelbed!
Hier mocht ik ook meteen het zwembad in en het avond eten moeten we gewoon in de keuken gaan bestellen. Als je wilt, mag je zelfs mee helpen in de keuken. Wat we morgen gaan doen, weten we nog niet. We zouden naar de olifanten gaan, maar helaas is het alle dagen vol geboekt.
Ik vind het erg leuk dat jullie ook reageren op mijn verslagjes. Ik kijk er steeds erg naar uit.
Groetjes van Anna

  • 23 Juli 2014 - 17:24

    Kim:

    ook leuk voor jou dat er een nederlands meisje was en ik hoor dat je al heel veel hebt gedaan

    groetjes kim

  • 24 Juli 2014 - 08:16

    Jolanda Kampers:

    Hoi, Anna

    Leuk voor jou, dat er elke keer een zwembad bij jullie homestay, gastenverblijf, zit! Dat hebben jullie goed bekeken, hoe warm is het bij jullie? En fantastisch leuk te lezen wat jullie allemaal beleven, daar aan de andere kant van de wereld.
    Jij maakt wel heel veel avonturen mee zeg, leuk voor jou, Anna!
    Heel veel groeten, ook van Glenn en Wim, geniet ervan...en we zullen jullie blijven volgen....
    Gr.Jolanda

  • 24 Juli 2014 - 08:59

    Tanja:

    Hoi Anna,
    wat is die witte tempel ontzettend mooi zeg! Echt prachtig! Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend genieten is voor jullie! Hier is Bemmel gaat ook alles prima. ook wij genieten hier, want het is al de hele week ontzettend mooi weer. We zitten veel in het zwembad in de tuin en zijn gisteren een dagje naar zee geweest. Erg lekker!
    Veel plezier nog en heel veel groetjes van ons allemaal!

  • 24 Juli 2014 - 10:39

    Wilmie:

    Goh die tempel lijkt wel van suiker.
    Brrrrr gelukkig dat die schorpioen dood was. Hebben ze hem niet op de bbq gelegd, volgens mij eten ze die daar hoor. Toen wij er waren zij onze gids dat ze alles wat poten heeft eten (behalve tafels dan)
    Veel plezier in Chiang Mai en mij lijkt het wel leuk om daar in de keuken mee te mogen helpen. Gratis Thaise kookles.

    Groetjes van Wilmie.

  • 24 Juli 2014 - 14:09

    Opa Jan:

    Ik kan me voorstellen dat je in de bus in slaap valt,hhet is ook een zwarereiss.
    Alleen jammer dat je dan vaanalles mist,maar al me al ziie je tochh nog genoeg.
    Geniet lekker van de reis.
    groetjes van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 28428

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: