Thailand, Laos en Myanmar in 1 dag! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Thailand, Laos en Myanmar in 1 dag! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Thailand, Laos en Myanmar in 1 dag!

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 Juli 2014 | Thailand, Chiang Rai

Ik weet vandaag niet waar ik beginnen moet, want het was een geweldige dag!
Om 9.00 kwam onze chauffeur ons ophalen.
Als allereerste reden we naar Chiang Saen, een oude stad aan de Mekong rivier. Wat is dat een grote rivier zeg, wauw!
We hebben in de stromende regen een oude tempel bezocht en naar de Chinese boten gekeken. Helaas was er niemand aan het werk.
Aan de overkant van de rivier ligt Laos. De Lao people doen boodschappen in Thailand. Wat een gedoe, met hun tassen vol klimmend over 5 grote boten om bij hun eigen boot te kunnen komen en niemand die viel!!
Hierna reden we naar De Gouden Driehoek. De grens van Thailand, Laos en Myanmar aan de Mekong. Wat een uitzicht op deze landen.
De chauffeur liep met ons mee naar de boot. We moesten ons paspoort inleveren, dit vonden pap en mam eigenlijk niet goed, maar ja, we wilden wel op de boot. Toen we alle 3 een zwemvest aanhadden konden we op de speedboot. Dit was gaaaaffffff, zo hard als dat de boot over de Mekong ging. Eerst langs Myanmar en toen naar een eiland dat bij Laos hoort. Hier mochten we even van de boot af. Ik heb er een mooie panfluit gekocht van het geld wat ik van oma had gekregen. Van mama kreeg ik pennetjes met Lao poppetjes. ( deze heb ik thuis ook al van Thailand en Cambodja).
Terug met de boot naar Thailand , waar ik heerlijk gegeten heb. Kip cashew met rijst. Pap en mam waren helemaal blij!
We reden verder naar Mae Sai, een dorp aan de grens met Myanmar. Eerst naar een mooi uitzichtpunt en toen de grens over. Jippie, weer 2 stempels in mijn paspoort!!
We zijn er naar de markt geweest, waar veel mensen witte schmink op hun gezicht hadden. De mensen denken daar dat dit mooi is, maar eigenlijk is het spuuglelijk.
Mama was aan het filmen en ineens moest een jongetje piesen, nou die staat er dus ook mooi op!
Toen zijn we weer terug naar Thailand gelopen en hoppa weer 2 nieuwe stempels .
Aangezien we nu toch wel moe werden heeft de chauffeur ons teruggebracht naar het hotel.
Het was een hele lieve chauffeur die overal waar wij wilden stopten. Zelfs bij een rijstveld waar mensen aan het werk waren.
De chauffeur lachte de hele dag!
Nu ga ik slapen en dromen over die geweldige boottocht van vandaag.
Tot het volgende verslagje!

  • 21 Juli 2014 - 16:09

    Kim:

    ja anna wij gaan ook nog op vakantie naar oosterrijk en ik hoop dat het leuk wordt net zo als jij

    groetjes kim

  • 21 Juli 2014 - 16:39

    Silvia:

    Hoi Anna,

    Heb de foto gezien van de Mekong rivier, die is wel heel groot, zeg.
    Wat een spannende dag heb jij gehad, ik ben wel een beetje jaloers.
    En al die stempels die je hebt gekregen, zijn ze mooi???
    En wat was mama blij dat jij heel lekker gegeten hebt.
    Hou mij op de hoogte van al jou avonturen en ik blijf je volgen.
    Heel veel plezier nog.

  • 21 Juli 2014 - 17:49

    Oma En Opa, Sevenum:

    Dag Anna,
    Wat een drukte daar. Zorg dat je niet al te moe wordt, want 3 landen in 1 dag is eigenlijk toch te veel van het goede, of niet soms?
    Rust maar op tijd uit en blijf ook goed eten en drinken, want er komen nog vele mooie dagen waarvan je kunt genieten!
    Groeten,
    Oma en Opa.
    PS
    Wielie ligt te slapen, zodat wij hem niet kunnen vragen of wij ook namens hem de groeten moeten doen. Eigen schuld, dikke bult!



  • 21 Juli 2014 - 21:51

    Wilmie:

    Wow dat is wel errug leuk. Ik ben daar ook geweest bij de gouden driehoek maar niet 3 landen op 1 dag.
    En goed van jou dat je kip met cashewnoten gegeten hebt. Die vind ik ook heeeeeel lekker.
    Dat heb ik op de kookles in Chiang Mai geleerd. Gaan jullie daar ook nog naar toe?
    En naar de langnekken, dat vond ik ook heel erg apart om te zien.
    Nou ik lees morgen ofzo je volgende verhaal wel weer. Rust maar goed uit.
    Groetjessssssssssss

  • 22 Juli 2014 - 20:45

    Tanja:

    Hallo luitjes,
    Fijn te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en alles goed gaat! Wij vinden het ook erg leuk dat jullie foto's toevoegen, zodat we een nog beter beeld van jullie vakantie krijgen.
    Veel plezier weer voor de komende dagen en wij lezen het wel weer.
    Groetjes xxx uit Bemmel

  • 23 Juli 2014 - 15:30

    Jan Bertrams:

    Wat zal je paspoort vol krijgen,drie landen op een dag.
    wat is daar veel te ziien en wat een mooie foto s
    groetje van opa een oma venlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 28539

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: