Little Adams Peak en Nine Arch Bridge - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Little Adams Peak en Nine Arch Bridge - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Little Adams Peak en Nine Arch Bridge

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 Augustus 2016 | Sri Lanka, Badulla

Vanmorgen wilden we lekker uitslapen, maar we waren toch vroeg wakker door het lawaai van buiten en het licht op de kamer. Om 10.00 zijn we pas gaan ontbijten. Daarna hebben we ons goed ingesmeerd om naar Little Adams Peak te wandelen. Een hoge berg in Ella. Het was weer ontzettend heet vandaag. Het was een mooie tocht door de theeplantages. Het laatste stukje van de klim bestond uit trappen. Het was best zwaar, maar wat was het uitzicht mooi zeg. De terugweg bergaf was een stuk makkelijker. Het werd ook bewolkt, dat was wel wat fijner lopen. Bij een restaurantje met heel mooi uitzicht hebben we wat gedronken. Hier hadden ze goede wifi, zodat we de blog van gisteren konden plaatsen . Ik kon ook nog even een vlog kijken op youtube. Papa en mama wilde nog naar een mooie brug gaan kijken. We hebben een tuktuk aangehouden en die heeft ons gebracht. Dit ritje vond ik kei leuk, mama was een beetje bang. De tuktuk reed over weggetjes waarvan je niet zou denken dat hier iets kon rijden. In the middle of nowhere stopte hij en konden we verder lopen. Er liepen nog 2 toeristen, dus die hebben we gevolgd. In de verte zagen we de brug en we moesten gewoon over de spoorlijn lopen. Het was een hele hoge spoorbrug met 9 bogen. Ook liep er politie die zei dat de mensen van het spoor af moesten, want er kwam zo een trein aan. Super mooi om te zien hoe die blauwe trein de brug op reed. De mensen in de trein hingen uit de ramen en deuren en zwaaiden en riepen naar ons en de andere mensen die stonden te kijken. Tja, en hoe moet je dan weer terug naar Ella…… We hoorden van iemand dat een Sri Lankaan had gezegd dat als je het spoor zou volgen je in 25 minuten in Ella zou zijn. Papa wilde dezelfde weg terug, maar mama vond het volgen van de Sri Lankaan beter. Over de spoorlijn, door een tunnel , blijven lopen totdat we inderdaad bij het station van Ella kwamen. We hebben meer dan 1 uur gelopen. Wauw, wat was dit een avontuur zeg. Vanavond wilde ik bij hetzelfde restaurant als gisteren eten, want daar zat een meneer gitaar te spelen en ik wilde dezelfde pizza vegetable als gisteren. Die was zoooo lekker. Mama had dezelfde pizza besteld en die gaf me gelijk. Terug bij het hotel heeft papa aan het foto album gewerkt, ik gepuzzeld en met mama een blog geschreven. Nu weer wachten dat we goede wifi hebben, zodat we deze kunnen plaatsen.

• 26 Augustus 2016 - 11:50

Opa B.:

Veel lopen, berg op en berg af. Over spoorlijn en smalle weggetjes. Het is me wat. En daarna je lievelingspizza eten. Dat zal wel gesmaakt hebben.
    Je zult na zo'n inspannende dag wel goed kunnen slapen. En dan dromen van al die mooie avonturen?
    We horen of lezen het wel een keer; ja he?
    Groet, ook van oma.