De vismarkt - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu De vismarkt - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

De vismarkt

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

31 Augustus 2016 | Sri Lanka, Negombo

Vanmorgen ging om 5.00 de wekker. We konden er allemaal meteen goed uit. Om 5.30 bracht de tuktuk ons in het donker naar de haven waar alle vissersboten aankwamen. Hier werd de vis meteen verhandeld. Papa vond het meteen geweldig. Mama en ik vonden het stinken. Het bloed van de vissen liep over de grond en mama en ik hadden slippers aan. Overal op de grond en op houten planken lag vis. We zagen hele grote tonijnen, haaien, haaienvinnen, roggen, garnalen en nog veel meer, waarvan wij niet weten wat het was. Overal langs de kant stonden kraampjes waar de ingewanden eruit werden gehaald en waar je de vis in stukken kon laten hakken. Ineens kwamen er 2 mannen die een grote rog over de grond sleepten. Ik kon nog net een beetje aan de kant maar dat was niet genoeg. De rog ging over mijn voet en mama's voeten heen. Gedver! Een paar Sri Lankanen werden boos op die mannen en kwamen meteen met water om onze voeten schoon te maken. Wij konden er wel mee lachen. Na 1 uur kwam de tuktuk ons weer halen en gingen we nog even bij St. Mary's church kijken. Hier was om 7.30 al een mis aan de gang. We zijn dus niet binnen geweest. Terug bij het hotel hebben we eerst onze voeten en benen gewassen en toen zijn we gaan ontbijten. Eindelijk kregen we drakenfruit en......een wafel met ijs. Na het ontbijten zijn we even op bed gaan liggen. Pap en mam vielen in slaap, maar ik niet. Onze kleren hebben we buiten neergelegd, want die roken allemaal naar vis. De rest van de dag zijn we bij het hotel gebleven om te zwemmen, poolen en haydayen. Toen ik in de hangmat ging liggen ben ik toch even in slaap gevallen. Morgen is alweer de laatste dag in Sri Lanka en gaan we nog een allerlaatste uitstapje maken.

  • 31 Augustus 2016 - 19:06

    Opa B.:

    Hoi Anna, Wat maken jullie toch lange dagen, al om 5 uur opstaan!
    Maar ja, je wilt een vakantiedag zo goed mogelijk benutten he? En dat doen jullie elke dag zoals ik uit jouw verslagen kan opmaken.
    De vismarkt: nou begrijp ik dat vis écht stinkt. Goh, zo'n vismarkt is toch weer wat anders dan wij gewend zijn. Prima dat je dat allemaal meemaakt.
    De buitenkant van de sint Mariakerk heb je gezien; jammer dat je niet bent binnengegaan, want die is zoooo prachtig (zeggen ze).
    Overal komt een einde aan: morgen weer de laatste dag in Sri Lanka. De tijd vliegt, maar je kunt nog 1 dag in dat verre land doorbrengen. Ik zou zeggen geniet van het laatste uitstapje.
    Groetjes.

  • 01 September 2016 - 14:40

    Opa Jan.:

    Oma riep meteen jacki toen ze het las over de vis.
    Wij hebben gisteren ook een leuke dag gehad, maar dat
    vertellen we noch wel .
    Goede terugvlucht ,Ik zal op tijd zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 28434

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: