Met de trein naar Ella - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Met de trein naar Ella - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Met de trein naar Ella

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 Augustus 2016 | Sri Lanka, Badulla

Vandaag om 9.30 heeft Mohan ons en 2 andere gasten van het hotel naar het treinstation van Kandy gebracht. Hier hebben we afscheid genomen van onze chauffeur. Om 11.15 vertrok de trein naar Ella. Papa en mama hadden thuis hiervoor al eerste klas treinkaartjes gekocht. Een zitplaats was double booked. Gelukkig was er nog plek, zodat toch iedereen kon zitten. De rit duurde ongeveer 6 uur. Het was heel mooi, dwars door de bergen en thee plantages. Mama ging af en toe bij een open deur staan om te filmen, best wel gevaarlijk, maar iedereen deed dat. Ik niet hoor! Ik heb spelletjes gedaan op mijn telefoon en woordzoekers in mijn puzzelboek. Af en toe ook even geslapen. De kakkerlak die vlak langs me liep vond ik niet zo leuk. Rond 17.30 kwamen we op het station van Ella aan. Met een tuktuk gingen we naar het hotel. De chauffeur zei dat het 10 minuten waren, maar volgens ons waren het er 3. Het verbaasde ons dat alle bagage zelfs mee kon in de tuktuk. De jongen vroeg hoe lang we bleven en of we nog meer vervoer nodig hadden. Papa heeft toen meteen geregeld dat hij ons over 3 dagen naar Unawatuna brengt met een busje. In het hotel, 4 kamers, werden we hartelijk ontvangen door een lieve mevrouw. Ze vroeg of we 1 of 2 nachten bleven…….ehhh we hebben 3 nachten geboekt. Toen vertelde de mevrouw dat haar man dit altijd deed, maar die is op 1 augustus overleden. Hij ging de watertank vullen en kreeg een tak op zijn hoofd. Ze begon bijna te huilen, heel zielig. We kregen thee en koekjes en ze liet een foto van haar man zien. Na de thee zijn we het stadje ingelopen en hebben we heerlijk gegeten in een restaurant vol backpackers. Ella is een plaatsje in de bergen waar heel veel toeristen komen.
De kamer is best klein. We slapen onder een klamboe, want hier is geen airco. Ik slaap bij papa, want de bedden zijn zo smal dat papa en mama samen niet past.Helaas is de wifi niet zo goed in de bergen en kan ik geen filmpjes kijken op youtube.

  • 25 Augustus 2016 - 14:43

    Opa B.:

    Dag Anna,
    Het lijkt mij erg vermoeiend....lang reizen etc, maar allemaal wel interessant. Hoe hoog is de temperatuur bij jullie. Hier zijn tropische temperaturen, vandaag zelfs 35 graden!
    Dat is vooral rustig houden. Heel wat anders dan bij jullie, die maar steeds actief zijn.
    Slapen onder een klamboe .......... dus geen last van vliegen en dergelijke?
    Trouwens, geen filmpjes kunnen kijken op youtube is toch geen ramp. Wat jullie meemaken is toch op zichzelf al een hele mooie film. Andermans filmpjes en kijken kun je altijd nog wanneer je terug bent in Kronenberg.
    Nou Anna, doe de groeten aan mama en papa, en we zien uit naar jouw volgende reisverslag.
    Hoije.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 28452

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: