Anuradhapura en chillen - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Anuradhapura en chillen - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Anuradhapura en chillen

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 Augustus 2016 | Sri Lanka, Mihintale

Vanmorgen even naar Anuradhapura new town geweest. Een drukke, warme stad met veel tuktuks en getoeter.We hebben een watermeloen gekocht voor 50 roepies, dit is maar €0,35 . In een restaurantje hebben we iets Sri Lankaans besteld( samosa), papa vond het wel smaken, mama en ik niet. Papa durfde niet alles op te eten, omdat we morgen een reisdag hebben, dus geen tijd om aan de race te zijn.
Bij een supermarkt hebben we crackers en kaasjes gekocht voor de lunch.
Met een tuktuk zijn we naar een meer gereden. Daar was helemaal niemand. Hier hebben we lekker gepicknickt en genoten van de ijsvogels en ekie, de eekhoorn.
Hierna zijn we via een marktje , waar ze allerlei soorten fruit en gedroogde vis en nog veel meer dat we niet kenden verkochten , terug gelopen naar het punt waar Mohan ons weer op zou komen halen als mama hem zou bellen. Het bellen kostte maar 1 roepie. Toch handig dat papa een Sri Lankaanse simkaart heeft gekocht. Mama heeft nog even een ijsje voor mij en een ijsje voor haar zelf gekocht en ik zou mama filmen als ze uit de winkel kwam. Toen ze uit de winkel kwam was ik op mama aan het inzoomen en uitzoomen en toen mama weer bij papa en mij was besefde ik mij dat ik niet aan het filmen was, super dom!
Terug bij het hotel zijn we meteen het zwembad ingedoken om even lekker te chillen. De koffer en rugzak weer ingepakt, want morgen gaan we naar Kandy. Dit reisje zal 5 uur duren.
Nu gaan we lekker eten en ietsje eerder slapen, want ik ga steeds pas om 22.30 slapen.

  • 21 Augustus 2016 - 16:09

    Opa B.:

    Wat blijft het leuk om jouw blog te lezen. En vooral spannend.
    Filmen is ook moeilijk.....................ja toch? Smakelijk eten, slaap lekker!
    Groetjes, ook van oma.

  • 21 Augustus 2016 - 23:21

    Silvia Schoofs:

    Hoi Anna, heb al je verhaaltjes gelezen en jullie hebben al heel veel gezien..
    Het is wel heel warm, dus is het denk ik wel heel fijn dat je lekker kunt afkoelen bij het zwembad.
    Ik ga zeker jou volgen met je leuke verhaaltjes.
    Doe mama en papa maar de groetjes, en hoe gaat het met mama' s rug??
    Veel plezier...

  • 22 Augustus 2016 - 12:48

    Wilmie:

    O wat leuk om jullie belevenissen weer te kunnen lezen. Ik ben wel een beetje jaloers op al dat lekkere Sri Lankaanse eten. Fijn voor jou dat ze ook patat en andere dingen hebben.
    Een frisse duik in het zwembad is wel af en toe nodig als het daar zo warm is.
    En wat een luxe om een privé chauffeur te hebben, dat is wel erg handig.
    Veel plezier nog en ik kijk al uit naar het volgende verhaal.

    Groetjes van Wilmie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 28396

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: