Galle Fort - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Galle Fort - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Galle Fort

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 Augustus 2016 | Sri Lanka, Galle

Na lekker geslapen te hebben in onze super de luxe kamer zijn we met de tuktuk naar Galle Fort gereden. Dit is het meest zuidelijkste puntje van Sri Lanka. Het fort stamt uit de tijd van de VOC. Hier heb ik in de geschiedenisles al van gehoord. Ze hadden er een Nederlands Hervormde kerk, het Utrecht bastion en we hebben door de Leijnbaanstraat gelopen. We zijn in een museum geweest, een Nederlands huis vol met Delfts blauw en andere mooie, oude spullen. Hier was een vrouwtje aan het kantklossen. Ook zijn we op de muren rondom het fort geweest. Hier had je heel mooi uitzicht op de Indische Oceaan en de golven klotsten tegen de rotsen. Voor de buitenlanders blijkt het heel moeilijk te zijn om een foto van ons te maken. Ze houden hun vinger voor de camera. Er waren heel veel Sri Lankanen aan het zwemmen en picknicken. Als wij gaan picknicken nemen we broodjes mee. Zij nemen de potten en pannen vol met rijst en curry mee. Ik zag een Barista Lavazza, daar had ik in Ella een oreo shake gehad, dus die wilde ik nog graag een keer. Hier hebben we even uitgerust en ons zweet op laten drogen, pff wat is het heet. Buiten het fort was de haven met vissersbootjes. Een kraampje waar de vers gevangen vis te koop lag. Fijn dat ze overal wifi hebben, alleen dan ben je verbonden en kun je nog niks. Aan het einde van de middag zijn we met een tuktuk terug naar het hotel gegaan. Deze chauffeur bracht ons naar Unawatuna en toen stopte hij. Sukkel, als we naar het hotel wilde moesten we meer betalen. Dit deden we niet en we stapten uit. Iemand anders heeft ons toen gratis naar het hotel gebracht. Deze meneer komt ons morgenvroeg ophalen om naar Koggala te gaan, maar dat vertel ik morgen wel weer.

• 28 Augustus 2016 - 16:36

Opa B.:

Nu heb je echt met een stukje geschiedenis te maken gehad. Heel leerzaam. Verder blijft met maar warm bij jullie. Hier in Sevenum is het ook tropisch. Nog even dit: wat een domme chauffeur die meer geld wilde hebben dan afgesproken was. Goed dat jullie daar niet in zijn getrapt.
    Wij zijn benieuwd naar jouw volgende avonturen....!
    Groet.

• 29 Augustus 2016 - 12:07

Kim:

Anna ik hoor dat je het leuk hebt je hebt wel al heel veel meegemaakt nog heel veel plezier

groetjes kim

• 29 Augustus 2016 - 12:45

Tanja:

Hoi Anna, wij lezen nog steeds met veel plezier jouw verhalen. Wat heb jij al veel meegemaakt, zeg! Stiekem zijn wij best een beetje jaloers. Hier in Bemmel gaat het goed. Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van spullen voor de rommelmarkt. Wij hebben er al veel zin in. Wij zijn jullie zondag en dan kunnen we weer lekker bijkletsen. Veel plezier nog en groetjes aan papa en mama!