Naar Mihintale - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Naar Mihintale - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Naar Mihintale

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 Augustus 2016 | Sri Lanka, Mihintale

Wat een mooie dag vandaag!
We zouden om 9.00 naar Anuradhapura gaan, maar toen we wakker werden vond mama het vreemd dat de wekker nog niet was gegaan. Ze keek op haar telefoon...uit...batterij leeg...10.30...
Meteen de chauffeur geappt dat we ons verslapen hadden.Oeps, sorry.
Onze plannen dus maar gewijzigd. Eerst gezwommen en in de hitte naar Mihintale gegaan.
We wilden eerst iets eten voordat we een berg op zouden klimmen. De chauffeur bracht ons naar het enige restaurantje dat er was. Super leuk, de electriciteit was er uitgevallen en mama vond het vies. Toen we wegliepen zagen we een kok nasi wokken, die wilden we wel, want die was vers. Dus in het donkere, bloedhete restaurantje gaan zitten. Het was heerlijk! En wat waren we blij toen de stroom weer aansprong en de ventilator begon te draaien.
Op naar een boedhistische tempel boven op een berg. Eerst 1840 tredes in de hitte. Het laatste stuk moesten we op sokken verder, want de schoenen moesten uit. Het was een zware, super mooie klim en bovenop het uitzicht..wauw wat is Sri Lanka mooi. Mama heeft het zooooo heet dat ze niet verder ging naar een super grote buddha. De chauffeur vond het niet leuk om mama alleen te laten wachten dus gingen papa en ik samen. Het was lastig om de trap te beklimmen maar op een andere manier kwamen we er niet. Toen we er waren was het heel mooi om de buddha van dichtbij te zien en hij was ook heel groot maar verder was er eigenlijk niks dus die moeilijke trap alleen beklommen voor een foto met buddha.
Toen papa en ik weer beneden waren gingen we nog naar een grot waar ooit iemand een tijdje heeft gewoond. Maar toen we er waren zagen we geen grot maar een soort apenjungle. Er waren echt heel veel schattige aapjes en sommige apen hadden ook een baby-aapje op hun buik, dat was heel leuk om te zien dus daar hebben we natuurlijk een foto van gemaakt. We konden nog verder naar beneden lopen om naar die grot te gaan maar dat hebben we toch niet gedaan. Toen zijn we maar terug naar het hotel gegaan maar eerst nog die 1840 tredes naar beneden. Toen we bij het hotel aankwamen plakte we helemaal dus besloten we nog even te gaan zwemmen en dat is wel heel fijn. Mama gaat nu wel haar telefoon aan de lader leggen zo dat we morgen de wekker wel horen. Nu gaan we lekker slapen.
Welterusten!

• 19 Augustus 2016 - 17:53

Kim:

ik hoor dat je het wel naar je zin hebt ondanks de hitte. knap hoor dat jij en je vader toch die 1840 traptreden opgingen in de hitte en dan ook nog op de sokken klimmen. en dan ook nog die grot met die schattige aapjes en baby aapjes jij hebt toch wel geluk met wat je allemaal ziet ik wou dat ik mee was, en daarna nog lekker zwemmen met die hitte is dat dan wel lekker. nog veel plezier.

groetjes kim

• 19 Augustus 2016 - 22:11

Opa B.:

Potverdikkie, wat een traplopen zeg. Ik snap mama heel goed, dat ze even pauzeerde. Van de andere kant, wat een prestatie dat jij wel, samen met papa, die trap op en af bent gegaan. Chapeau!
    Goh en dan die apen...prachtig.
    Jouw verhalen worden elke dag spannender. Anna, oma en ik zien weer met spanning uit naar het volgende hoofdstuk van jullie vakantiereis. Groetjes, ook aan mama en papa.

• 20 Augustus 2016 - 17:13

Opa Jan En Oma Truus :

Het was toch de moeite waard al die trappen. Die Budda is toch wel mooi.
    en dan die aapjes, schitterend. dat is allemaal genieten.
    Met ome Jan is het naar omstandigheden goed.
    Groetjes. Opa en Oma.

• 22 Augustus 2016 - 09:32

Lieke :

volgens mij heb je het daar naar je zin . die aapjes zijn echt schattig
    heb nu al zin om naar de markt in horst te gaan
    groetjes lieke en een pootje van dribbel