Van Negombo naar Mihintale - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Van Negombo naar Mihintale - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Van Negombo naar Mihintale

Door: Wendy en Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Augustus 2016 | Sri Lanka, Mihintale

Na een goede nacht ons eerste ontbijtje hier. Ik had sap, toast en 1 gekookt ei, mmm een blauw ei. Mama zei dat dat niet erg was, komt door te lang koken. Met een vies gezicht nam ik een hapje. Papa en mama hebben ook niet veel op. We vonden het allemaal een beetje spannend, omdat we voor het eerst onze chauffeur zouden ontmoeten. Hij heet Mohan en is een aardige man met een groot busje. Kapelaan Terrence heeft dit voor ons geregeld. Hier noemen ze hem Father Terrence. Hij bracht ons naar Mihintale, 4 uur rijden.Onderweg zagen we heel veel kokosnoot stalletjes. Hier zijn ze oranje. Mama vroeg aan de chauffeur wat voor dat zijn, want wij kennen alleen de groene uit Thailand. Maar de chauffeur zei dat ze dan goed zijn. Onderweg lunchen...ehhh de chauffeur en papa, wij dames vonden het maar niks.Het is echt nog even wennen in Azië.
Weet je wat raar is? Hier eten ze niet met bestek, maar met de hand, de rechterhand, want de linker is voor iets anders. Ze roeren met hun vingers door de rijst en proppen die dan naar binnen.
Ons nieuwe hotel bestaat uit huisjes. We hebben een heel mooi hutje en de meneer van hier is heel aardig. Onze chauffeur mag hier ook in een hutje, gratis en krijgt gratis eten. Lief hè? We hebben nog lekker gezwommen en om 19.30 gaan we avondeten. Papa krijgt weer een Sri Lankaanse curry, mama krijg weer rijst met groente en ik heb kip met friet en groenten besteld.
Morgen gaan we om 9.00 naar Anuradhapura, een mooie stad met oude tempels. We moeten vroeg gaan zei de chauffeur, want het wordt heel heet.

  • 18 Augustus 2016 - 23:12

    Opa B.:

    Hoi Anna,
    Oma en ik hebben weer vol belangstelling je reisverslag van vandaag gelezen. Leuk ook te kunnen lezen dat ze daar onze kapelaan kennen.
    Verder begrijp ik dat jullie morgen naar Anuradhapura gaan. Ik weet dat dat een hele mooie stad moet zijn met oude tempels. (Waar heb ik dat toch gelezen?)
    Kortom Anna, oma en ik genieten telkens weer van hetgeen jullie meemaken.
    Met belangstelling wachten we op het volgende verslag. Groeten. ook van Mumba.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 28430

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: