Naar Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Naar Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Naar Penang

Door: Anna Bongaerts

Blijf op de hoogte en volg Anna

16 Juli 2019 | Maleisië, Penang

We stonden vandaag om half 8 op want we werden om 9 uur opgehaald met een taxi die door het hotel geregeld was. Na het ontbijt hebben we de laatste dingen ingepakt en werden we gebracht naar een busstation. We waren er om kwart over 9 al terwijl de bus pas om 10 uur aankwam. De bagage ging onderin de bus en toen stapte we in. We zouden 5 uur moeten rijden maar we hebben er 4 uur over gedaan. Mama heeft lekker geslapen in de bus (zie foto), er is nog een toerist mee. Vind op de foto de 2e toerist. Na de eerste 2 uur rijden stopte de chauffeur bij een tankstation waar we een kwartier pauze hadden. Daarna hebben we nog 2 uur gereden en toen waren we op Penang. Het regende hier kei hard. Bij het busstation stonden allemaal taxi's klaar om ons naar ons hotel te brengen. We moesten 50 minuten naar het hotel rijden. We kwamen aan bij het Bayview Beach Resort. Het is een heel groot hotel met veel zwembaden. We checkte in en kregen gratis een upgrade van de kamer omdat het hotel niet vol zit. We werden naar de kamer gebracht en gingen toen gelijk eten bij een restaurantje tegenover het hotel. Ik had inktvisringen en een beef burger. Mama had loempia's en papa had saté. De satésaus is hier zo lekker dat we nog een portie besteld hadden. Na het eten zijn we nog naar een winkeltje geweest en toen zijn we terug naar het hotel gelopen. We gingen door de grote tuin bij het hotel lopen en gingen naar het strand. Toen hebben we uno gespeeld met een drankje erbij. Nu is het 8 uur dus we gaan nog niet slapen maar morgen blijven we in het hotel en gaan we zwemmen! Tot morgen.

• 16 Juli 2019 - 17:39

Hanny Oma :

hallo Anna de sate doet me het water in mond lopen!Mam vind het nekkussen ook fijn zo te zien ze slaapt als een roos , en pietje waakt over jullie! ik hoop dat de regen voorbij is temperatuur zal wel lekker zijn aan het water of niet? het koffer doet ook goed als zitplaats je ziet er goed uit Anna, en een mooi uitzicht vanaf het balkon zag ik op de foto die pap heeft gestuurd, nog veel plezier in Penang en tot morgen groet Hoexi en Oma xxxxx.