Petronas Twin Towers en Eco forest Bukit Nanas - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Petronas Twin Towers en Eco forest Bukit Nanas - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Petronas Twin Towers en Eco forest Bukit Nanas

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Juli 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen moesten we vroeg op, want we hadden kaartjes voor de Petronas Twin Towers om 10.00. Ik heb lekker wafels met maple siroop als ontbijt gehad. Om 9.00 door de hitte, gevoelstemperatuur van 38 graden, op naar een spannend uitstapje. Papa vindt hoogtes namelijk niet zo leuk, maar ging toch mee. Eerst security check, tas inleveren en visitors pasje om en toen de lift in. De lift was supersnel bij de 41e verdieping (170m hoog). We mochten 10 minuten op de skybridge. Deze brug "hangt" tussen de 2 torens. Heel mooi uitzicht en ik vond het helemaal niet eng. Eigenlijk vonden we dit al hoog genoeg, maar ja als je met een groep bent en je komt er 1 keer, wil je ook niet afhaken.... Dus weer de lift in naar de 83e verdieping en toen in een kleinere lift naar de 86e. ( 370m hoog). Wauww wat een uitzicht en we waren blij dat we het gedaan hadden. Drie kwartier later stonden we weer buiten. We zijn toen wat gaan drinken en ik nam een lekker stuk blue velvet taart. Via het KLCC park zijn we naar het enige stukje overgebleven jungle van Kuala Lumpur gelopen voor de canopy walk. Het lopen door de hitte was zwaar, maar wel mooi over de hangbrug tussen de boomtoppen gelopen. Aan het einde lag de KL Tower. We waren oververhit en moesten echt afkoelen. Dit deden we bij een klein restaurantje waar ik voor de airco ben gaan zitten. Papa nam een noedelsoepje. Toen hij een pepertje doorslikte had hij de tranen in zijn ogen staan. Mama en ik moesten kei hard lachen. Mama zag op de menukaart dat ze ook "nasi only" hadden voor 2 ringgit, dat is 40 cent. Ze ging dit bestellen en die jongen keek haar raar aan en zei dat mama maar uit de ton moest scheppen. Mama deed dat, en kwam terug met een bordje droge, witte rijst....Lekker hoor die nasi only... Met de monorail terug naar het hotel. Allemaal waren we doorweekt van het zweet. Eerst even uitgerust en toen gezwommen, uno gespeeld en een lekkere coctail gedronken.Ons avondeten bestond uit de Burger King.

• 11 Juli 2019 - 13:51

Hanny Oma :

heerlijk om te lezen dat jullie genieten van het mooie Maleisie eten raken jullie aan gewend alleen de taal is
    een probleempje maar rijst alleen is ook lekker of niet Wendy? uitzicht prachtig mooi ! hoexi maakt het prima hier hij rent wat op en neer door zijn kooitje verder vele groetjes en tot schrijfs Anna .Oma HAnny MAM!!!!!!!!

• 12 Juli 2019 - 03:37

Marieke Kranenbroek:

Hey Anna! Wat een leuke dag in Kuala Lumpur! Hoe was het met papa daar boven op die toren? Mijn zoontje heeft nog vaak zijn t-shirt aan met de torens erop. Hij vondt ze zo mooi! Nog heel veel plezier!