Negombo Lagoon - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Negombo Lagoon - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Negombo Lagoon

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 September 2016 | Sri Lanka, Negombo

Vandaag is de laatste dag in Sri Lanka. Papa en mama hebben geen zin om de hele dag te zwemmen, dus gingen we nog 1 uitstapje doen. Om 10.30 gingen we met de tuktuk naar de haven. In het Dutch Canal zijn we op de boot gestapt. Helaas konden we niet door het door Nederlanders gegraven kanaal varen, omdat het water te laag was. We zijn via het vissersgebied door Negombo Lagoon gevaren. We hebben heel veel gekleurde vissersboten gezien, grote die 1 maand op de oceaan blijven en kleine die 's avonds en 's nachts vissen. Catamarans zonder motor waren er ook. Op een gegeven moment stopte de boot bij een zandbank en moesten we eruit. Dit vonden we een beetje eng, maar de man van de boot bleef aandringen, hij zorgde voor onze veiligheid. Toch maar de boot uitgeschraveld en daar stonden we dan, middenin Negombo Lagoon. Mama en ik zagen een krabbetje het zand in gaan en papa zag 1 kwal. De man pakte die op en zei dat die niet bijten. We kregen alle 3 1 stuk watermeloen en de schillen waren voor de apen zei hij. Toen we verder voeren kwamen we bij een eilandje waar apen op wonen. Bij een hoek gooide de bootman het anker weer uit en gooide hij de schillen en de overige watermeloen het land op. Er kwamen grote en baby aapjes. Kei schattig. Ook gooide hij flesjes drinkwater naar ze toe. De apen kunnen die zelf open draaien en drinken het dan op. Wel jammer dat op zo'n mooi eilandje zoveel plastic ligt wat niemand opruimt. Trouwens dit is overal in Sri Lanka. Heel veel rotzooi langs de weg en in de natuur. De boot voer ook nog naar een boom waar heel veel grote vleermuizen in hingen. Na de boottocht stond de tuktuk al op ons te wachten. Mama had een goed lunch idee. De BurgerKing, want McDonalds is alleen maar in Colombo. We hebben heerlijk gesmikkeld. Daarna hebben we nog lekker gezwommen en bij het hotel gegeten. Morgen om 7.30 gaan we met een busje naar het vliegveld. Dit is maar een kwartiertje rijden. We hebben weer zin om naar huis te gaan en om Bumba weer in onze tuin te zien rennen.

• 01 September 2016 - 17:55

Opa B.:

Hoi Anna,
    De laatste dag in het verre Sri Lanka. Nog even genieten van al het moois dat dat land te bieden heeft.
    Mooie belevenissen: kwallen, apen, exotische vissen en noem maar op.
    Ook hebben jullie minder mooie dingen gezien, zoals veel rotzooi op straat etcetera. Maar het belangrijkste is wel dat jullie van deze vakantie echt genoten hebben. Maar aan jouw verslagen maken wij op, dat het een zeer geslaagde vakantie is geweest. Hier kunnen jullie een heel jaar op teren.
    Aan alles komt een eind, en daarom is het fijn te kunnen lezen dat jullie weer graag teruggaan naar Kronenberg. En vooral ook naar Bumba die er naar smacht om weer door jou verwend te worden.
    Groetjes Anna. Wij wensen jou en papa en mama een voorspoedige terugreis toe.

• 01 September 2016 - 21:18

Kim:

hoi Anna leuk dat je de laatste dag nog wat ging doen je hebt nu wel heel veel vis gezien of niet? ik heb al je verslagjes gelezen en zo te horen heb je het heel leuk gehad een hele goeie terugreis groetjes kim

• 02 September 2016 - 10:01

Tanja:

Als je dit leest ben je waarschijnlijk weer in Kronenberg. Dus, Welkom Thuis!
    Wij hebben weer genoten van al jouw verhalen en kijken uit naar jullie foto's en film.
    En nu nog even lekker nagenieten van jullie bijzondere reis!
    Groetjes Tanja en natuurlijk ook van Gerwin en Lieke