Naar Unawatuna beach - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Naar Unawatuna beach - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Naar Unawatuna beach

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 Augustus 2016 | Sri Lanka, Unawatuna

Vandaag gingen we met de auto naar unawatuna. We gingen ontbijten en daarna ging papa de mevrouw van het hotel betalen. Maar papa moest wel uitrekenen met het rekenmachientje op mama’s telefoon want die mevrouw kon niet tellen. Toen dat allemaal klaar was kwam Sanath ons ophalen met zijn busje. De reis duurde volgens Mohan 4 uur maar Sanath zei 5 uur. Ik heb lekker geslapen in de auto maar toen ik wakker werd moest ik plassen. Sanath stopte ergens bij een winkeltje/terrasje. Daar mocht ik plassen. Mama liep met mij mee en we moesten helemaal naar achter lopen. We kwamen aan bij een vies hokje waar achter de deur een gat in de grond zat en daar moest ik gaan plassen. Dus op de hurken! Na het plassen was er een vrouwtje aan het koken of zoiets en die gaf mij een tros bananen. Thank you! Na het plassen ging ik honden tellen en toen we in Unawatuna waren kwam ik uit op 85 honden aan de rechterkant van de weg de linkerkant heb ik nog niet geteld maar daar zaten er ook veel. De reis duurde uiteindelijk 5 uur en 15 minuten. Toen we in Unawatuna aankwamen moesten we het hotel eerst zoeken dat duurde al super lang, want er waren allemaal smalle weggetjes. Papa heeft een boek over Sri Lanka en daar stond een plattegrond in van Unawatuna, daar heb ik het hotel in gezocht. Het stond daarop allemaal aangegeven met cijfers en letters. Na een half uur hebben we het hotel gevonden, het lag ook in een smal weggetje. Het busje van Sanath paste er maar net doorheen. Het hotel is heel groot en het bestaat uit 2 delen. Het zijn 2 grote gele gebouwen. We kregen alle drie een sapje, ik vond het ruiken naar ananas met tonijn maar ik kan me niet voorstellen dat er tonijn in dat sapje zat. Mama proefde niks want ze is verkouden. Een meneer bracht ons, toen we het sapje ophadden, naar de kamer. We moesten 4 trappen oplopen en toen stonden we voor kamer 122. De meneer maakte de deur open en het was zo mooi! Het was veel groter dan verwacht. De bank en de bedden staan bijna 10 meter van elkaar af. Toen we de spullen hadden neergezet liepen we naar het strand en de Indische oceaan. Het was echt heel groot en heel mooi. Mama en ik gingen met onze voeten in de Indische oceaan en papa maakte er foto’s van. Het water was echt koud! Toen gingen we op een terrasje aan het strand zitten en bestelde we wat te drinken later bestelde we ook wat te eten. Papa had garnalen besteld en toen kreeg hij tempura (garnalen in een krokant korstje) dat had hij niet verwacht. Ik had een cheeseburger en mama een pannenkoek met banaan en chocola. Na het eten gingen mama en ik nog even de Indische oceaan in en de golven kwamen zo hoog dat mama’s broek en mijn rok helemaal nat werden. Toen we terug liepen gingen we nog even naar een winkeltje een ijsje, chips en Fanta halen. Terug op de hotelkamer gingen mama en ik even de wifi testen of we konden haydayen en gelukkig lukte dat maar de verbinding viel weleens uit en dat was wel vervelend. Nu ga ik lekker slapen. Tot morgen!

  • 28 Augustus 2016 - 16:30

    Opa B.:

    Hoi Anna,
    Weer zo'n spannende ervaring. Prachtig. Ik heb wel een vraag: wat is "haydayen"? Ik hoor het wel een keertje.
    Groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 28416

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: