Rawana falls en de thee fabriek - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Rawana falls en de thee fabriek - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Rawana falls en de thee fabriek

Door: Anniexbong

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Augustus 2016 | Sri Lanka, Badulla

Vanmorgen zijn we met de tuktuk naar een grote waterval geweest. Wel gek dat er op het ene stuk weg asfalt is, dan weer niet en dan weer wel. De chauffeur stopte ook nog even om een foto van het uitzicht te kunnen maken en van een aap met een baby onder haar buik. Bij de waterval was het best druk. Papa en ik hebben even geklauterd, mama durfde niet, die heeft ons vanaf de brug gefilmd. We zijn er maar even geweest, want je kon daar verder niets. Weer een tuktuk gezocht, die wilde ons voor 800 roepies naar Ella brengen. Papa zei dat dat teveel was, dat we de heenweg minder hadden betaald. De man vroeg hoeveel we toen hadden betaald. Papa zei 500 roepies. Dat was goed. Domme chauffeur, want we hadden de heenweg 600 betaald, haha, slimme papa. In Ella wilde mama naar een koffiebar, want ze had deze vakantie pas 1x koffie gehad, die ook nog eens vies was. Ik nam een oreo shake en we namen er chocolade taart bij. Dit was kei duur, maar heerlijk!
Daarna liepen we naar een theefabriek dichtbij het hotel. Bleek deze gesloten te zijn. Erg jammer, want vandaag was de enige kans om naar een fabriek te gaan. Terwijl we terug liepen zagen we een tuktuk en hebben we gevraagd naar de theefabriek. Hij wilde ons wel brengen naar een die 7 km verder lag en open was. Mama zocht even op internet wat dat er voor een was. Deze bleek heel goed te zijn, dus hebben we het maar gedaan. Weer hotsieknotsie in de tuktuk, een hele hoge berg op. En ja hoor, deze was open, maar er werd niet meer geproduceerd. Het is laagseizoen. We konden wel een rondleiding krijgen. De gids was erg vriendelijk en vertelde alles over thee, denk ik, want ik verstond er geen sodejuti van. Papa en mama vertaalde af en toe voor mij. Aan het einde van de rondleiding waren nog mensen aan het werk. Dit vond ik wel leuk om te zien.Papa en mama vonden alles interessant.Ze hebben hier een souvenirtje gekocht voor in de reiskast.
De tuktuk heeft ons in Ella afgezet bij een mooi restaurantje waar we gisteren iets hebben gedronken. Hier kon ik weer filmpjes kijken.
Morgen hebben we weer een reisdag, naar Unawatuna.

  • 26 Augustus 2016 - 15:50

    Evelienlindsey:

    Hoi lieve Anna,
    Je oma vertelde net in de kapsalon over jullie mooie reis en dat ze jullie kon volgen. En dat willen wij ook wel jou mooie avonturen lezen

  • 26 Augustus 2016 - 16:27

    Opa Jan En Oma Truus.:

    Het is alleen maar genieten .hier is het ook heet.
    Die taart lijkt wel arretjescake. Heb je voor ons ook thee gekocht?
    Groetjes Opa en Oma.

  • 26 Augustus 2016 - 17:09

    Anna Bongaerts:

    Haha de kapper weet altijd alles. Mama verlangt naar de kapper .
    We hebben nog geen thee voor jullie opa en oma.Wel voor onszelf.

  • 26 Augustus 2016 - 17:25

    Opa B.:

    Hoi Anna,
    Ik heb jouw verslag voorgelezen aan Bumba. Hij genoot hoor. Hij vroeg mij om jou te groeten. Hij houdt het nog wel even vol bij ons.
    Toen ik zo met hem aan het praten was zei hij steeds: ortel, ortel ortel. Ik snap er niks van.
    Toen mompelde hij rei, rei, rei. Werkelijk Anna, ik weet niet.
    Kun jij mij laten weten wat die Bumba nou bedoelt?
    Ik ben benieuwd.
    Opa

  • 26 Augustus 2016 - 18:58

    Nele Van Den Hombergh:

    Wo Anna zo te lezen is het leuk in Sri Lanka heeeeel veel plezier nog

  • 27 Augustus 2016 - 04:28

    Fam. Kranenbroek:

    Wow anna, papa en mama. Wat een gave avonturen allemaal! Moest wel lachen om het bier halen met de tuktuk. Op tioman island bestelde wij cola en die gingen ze even snel in de winkel halen. Overal hetzelfde! Wij wachten nu op ons vliegtuig naar huis. Misschien dat we ook wel een keer naar Sri Lanka gaan na al je verhalen! Veel plezier nog! Groetjes Lucs, Milan, patrick en Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 28408

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: