Pinnawela elephant orphanage - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Pinnawela elephant orphanage - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Pinnawela elephant orphanage

Door: Wendy en Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

23 Augustus 2016 | Sri Lanka, Kandy

Vanmorgen een heerlijk ontbijt gehad, pannenkoek met kokos en honing.
Om 9.30 zijn we vertrokken naar Pinnawela, een olifanten weeshuis. Het was 2 uur rijden door de bergen en dat voor maar 50 km. Anna lag weer languit en heeft lekker geslapen. Wij hebben van het uitzicht genoten met een wc stop, omdat papa wat last heeft van zijn darmen. Daarna nog een fotostop en "buy some drinks" stop.
Om 11.30 kwamen we bij het weeshuis. We hebben heel veel olifanten gezien en zelfs gezien dat baby olifanten met de fles werden gevoerd. Na het voeden zijn we naar de rivier gelopen. Hier zouden de olifanten ook naar toe komen om lekker te badderen. We moesten nog middageten dus dat hebben we hier gedaan met een heel mooi uitzicht. Ik bestelde springrolls, maar die waren toch niet zo lekker.Papa en mama hebben ze op.
Bij de rivier kregen we een zak bananen om te voeren en die man ging ons filmen. Een andere man maakte foto's. Heel erg aardig, dachten wij....
Papa moest mee een hoekje om en daar wilden ze geld. Papa gaf 100 roepies en die meneer zei dat dat veel te weinig was.Hij wilde 1000. Papa werd heel boos. Toen namen ze die 100 wel aan en zijn we boos weggelopen.
Op de terugweg zijn we nog bij een kruiden en specerijen tuin geweest. Leuk om te zien waar vanille , kruidnagel, peper en nog vanalles vandaan komt. Ze maken hier ook medicijnen van....en die kun je natuurlijk meteen kopen.
Nog even door de stad Kandy gelopen en daar heb ik een shirt gekocht en papa heeft slippers gekocht voor de kinderen van Mohan.In een restaurantje hebben we hoppers geproeft. Een Sri Lankaanse snack gemaakt van rijstebloem en kokosmelk. De egghopper vond ik het lekkerste.
Morgen brengt Mohan ons nog naar het treinstation en dan gaat hij naar zijn huis en wij gaan met z'n drietjes verder.

• 23 Augustus 2016 - 17:54

Opa B.:

Weer zo'n bijzonder verhaal. Jullie maken wat mee. Wij begrijpen ook, dat het eten niet voor iedereen erg geschikt is. Het is maar goed dat er wc's bestaan. Mooi dat jullie ook schoenen voor de kinderen van Mohan hebben gekocht. Ze zullen daar erg blij mee zijn. Verder mag je mij, als je weer thuis bent, precies vertellen wat voor kruiden ze in aspirine stoppen. Wij zijn benieuwd. Wel is het jammer, dat er in Sri Lanka mensen zijn die toeristen proberen af te persen. Maar goed, ze hebben gelukkig niet hun zin gekregen. Anna, wil je voor ons het recept van een egghopper meebrengen? Want jij vond die toch lekker!
    Groeten, ook van oma.

• 23 Augustus 2016 - 22:50

Kim:

Leuk al die olifanten wel spannend hoor met dat geld gelukkig is het wel goed gekomen en Henri beterschap wel jammer dat jullie chauffeur morgen weg gaat nog veel plezier groetjes