Doi Suthep, olifanten en wagenziekte - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu Doi Suthep, olifanten en wagenziekte - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Bongaerts - WaarBenJij.nu

Doi Suthep, olifanten en wagenziekte

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren morgen zijn we naar de Doi Suthep tempel boven op een hoge berg gegaan. De weg slingerde zich naar boven en mijn maag inhoud ook. Dit mocht de pret niet drukken. Het was een prachtige, gouden tempel en we hadden heel mooi uitzicht op Chiang Mai. Hierna weer terug naar beneden, naar de oude stad. Mijn maag slingerde weer met de weg mee, helaas. Gelukkig hebben papa en mama 2 rollen pedaalemmerzakken vanuit Kronenberg mee....
Bij de oude stad ging een hamburger van Mc Donalds er meteen weer in. Ik was erg blij dat we terug naar het hotel gingen in plaats van te wandelen in de stad.
Vandaag gingen we naar Eddy Elephant Care om de olifanten te leren trainen, voeden , rijden en wassen.
Het was weer erg leuk in de auto, want van mijn ontbijt heb ik 2 keer plezier gehad.
Eenmaal aangekomen, voelde ik me nog niet zo lekker, dus hebben mama en ik het rijden overgeslagen. Mama was er stiekem wel blij om, want zij durfde ook niet. Papa wel, die mocht als eerste op de nek van een super grote olifant. Ik was enorm trots op hem!!
Ik heb geleerd wat ik moet roepen tegen een olifant om hem te laten lopen, stoppen en nog veel meer. Ook heb ik bananen gegeven en mama kreeg zelfs een dikke kus van de olifant.
Na de lunch ( lekkere aardappelen! ) ging iedereen rijden, behalve mama en ik. Wij hebben de olifanten gevolgd in de jungle en mama vond dit al spannend genoeg.
Bij de rivier aangekomen lag de olifant van papa al te spelen en pappa's kleren waren kledder nat. Ik ging mee de rivier in, maar vond het toch niet zo leuk. Mama en ik zijn toen samen op het droge gaan kijken. Helaas heb ik toen de groepsfoto gemist met water spuitende olifanten.
Er was ook een baby olifantje, kei schattig.
Terug met de auto vond ik erg spannend. Mama en ik mochten voorin zitten en ik heb heerlijk geslapen op mama's arm.
Net heb ik nog lekker gezwommen en friet met frikadel gehad mmmmmm heerlijk.
Nu ons laatste nachtje tussen de gekko's in Chiang Mai, want morgen vliegen we naar Krabi!
Groetjes van Anna

  • 26 Juli 2014 - 18:11

    Kim:

    ahhhhhhh wat lief een klein baby olifantje en nog een goeie vlucht

    groetjes kim

  • 27 Juli 2014 - 00:16

    Wilmie:

    2 rollen pedaalemmerzakken???? Dat is veeeeeeeel.
    Heb jij geen kis van zo'n ilifantje gehad? Dat is wel erg klef en natiig en kriebelend hoor. Ik heb wel eens ooit lekkerdere kussen gehad.
    Pfffft het gaat snel.Alweer weg uit Chiang Mai. Veel plezier in Krabi.

  • 27 Juli 2014 - 12:58

    Marieke Kranenbroek:

    Hallo Anna!

    Ik heb eindelijk eens even tijd genomen om al je avonturen te lezen. Wat heb je weer veel beleefd en wat ben ik jaloers! Gelukkig kan ik met jullie meegenieten. Jullie zijn nu in Krabi. Gaan jullie van daar uit nog een tour maken door de mooie baai of met de boot naar Phi Phi? Geniet nog van jullie reis!!! Groetjes aan papa en mama!

  • 27 Juli 2014 - 15:35

    Oma En Opa, Sevenum:

    Hoi Anna,
    Fantastisch om weer van alles te lezen over wat je zoal meemaakt in Thailand.
    Toch hebben wij een vraag, waarop wij maar geen antwoord kunnen vinden.
    Nu jij toch in Thailand bent: wil jij aan jouw Thaise vrienden het volgende vragen?
    Vroeger heette Thailand "Siam", dus vroegen wij ons af er daar veel siamese katten rondlopen? Wij denken van wel. Trouwens wonen er in Thailand ook siamese tweelingen?
    Wij kunnen niet wachten op jouw antwoord.
    Dus Anna: vraag het snel en laat het ons weten.
    Groeten, Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Samen met mijn papa en mama ga ik voor de eerste keer n verre reis maken,ik heb er superveel zin in,maar vind t ook heel spannend

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 28416

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 22 Juli 2019

Maleisië

16 Augustus 2016 - 02 September 2016

Sri Lanka

15 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Thailand

01 Juli 2012 - 18 Juli 2012

papa's grote wens ( Thailand en Cambodja)

22 Augustus 2010 - 01 September 2010

Mijn eerste verre reis ( Thailand)

Landen bezocht: